thalassohoris.gr
Κωνσταντίνος Θαλασσοχώρης
thalassohoris.gr

Δεν θέλω να φέρω κάποια αλλαγή, απλά να μη νιώθω ανεύθυνος των πράξεων και απόψεών μου. Υπάρχει μια φράση που λέει “αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα”. Είμαστε μέρος ενός συστήματος με ευαίσθητη εξάρτηση. 
Η πίστη στην ορθότητα αυτής της φράσης, ίσως μπορούσε να έφερνε την αλλαγή.

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς τόσο εντατικά με τη μουσική;

Αρχικά νομίζω πως ο άνθρωπος επιθυμεί την έκφραση. Στη συνέχεια σε πρώτη επιλογή νομίζω πως τοποθετεί την πιθανότητα της συνύπαρξης αυτής, με την επαγγελματική του ασχολία. Έτυχε να συμβεί.
Πρώτη φορά που έλαβα χρήματα ως ανταπόδοση για υπηρεσία που προσέφερα, ήταν ως τραγουδιστής όταν ήμουν ακόμη στο Λύκειο. Στη συνέχεια έκανα κι άλλες δουλειές. Ιδιαίτερα την περίοδο των σπουδών  μου. Πάντοτε παράλληλα. 

Μίλησε μας για τα μουσικά σου ακούσματα.

Έδειχνα πάντα ένα ενδιαφέρον για την ποιοτική μουσική. Αν χρειάζεται να ορίσουμε το ποιοτικό, ίσως λέγαμε πως είναι εκείνο που ενεργοποιεί στο άκουσμά του, τον καλύτερο εν δυνάμει εαυτό μας. Ιδιαίτερα δε, όταν συμμετέχει ένας λόγος (μέσω στίχου ή ποίησης) δόκιμος και τυπικά ορθός. 
Δεν αποκλείω ακούσματα όμως βάσει Σκηνής. Κάθε τι αυθεντικό που “μεταφέρει” μαζί του την οργανωμένη και αναπτυγμένη σκέψη του δημιουργού και των ερμηνευτών, μου φαίνεται ενδιαφέρον, ανεξάρτητα εποχής, καταγωγής και είδους.

Πολλοί είναι αυτοί που σε θυμούνται από την τηλεοπτική σού εμφάνιση στο «Famestory 2» το 2004. Τι θυμάσαι από εκείνη την εποχή; 

Θυμάμαι ότι σήμαινε για εμένα προσπάθεια τοποθέτησής μου στα μουσικά πράγματα. Έδωσα εμπιστοσύνη στο Μέσο και τους συμμετέχοντες που όριζαν την Παραγωγή, την κριτική επιτροπή και τους καλλιτέχνες “οδηγούς” προς αυτή την πορεία. 
Κάτι άλλο που θυμάμαι είναι, πως προσπαθούσα με αυτοσυγκέντρωση να συνδυάσω τις επιθυμίες μου και την ιδιοσυγκρασία μου με τις επιταγές ενός τηλεοπτικού προϊόντος αναγνωρίζοντας πως η έκθεση τέτοιου τύπου μεγεθύνει ή και πιθανά κατευθύνει με διαφορετική από εμένα, οπτική. 

Μετάνιωσες για τη συμμετοχή σου στο παιχνίδι αυτό; 

Δεν το είδα ως παιχνίδι. Ίσως να το μετάνιωνα αν το έβλεπα έτσι. 

Θα επέλεγες σήμερα να πήγαινες σε ένα talent show;

Νιώθω πως ερωτούμε για λογαριασμό άλλου ανθρώπου και δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά.

Ένας άνθρωπος σήμερα μπορεί να ζήσει αποκλειστικά μέσα από την τέχνη του;

Είναι δύσκολο. Προς την οικονομική ανεξαρτησία των καλλιτεχνών δεν βοήθησε ούτε το μνημόνιο, ούτε το κλείσιμο των τραπεζών την περίοδο του Δημοψηφίσματος, ούτε η πολιτική διαχείριση του covid, ούτε η υποβάθμιση των Σχολών. Αντιθέτως. Μάλιστα είναι τόσο εύθραυστη η κατάσταση, που οποιοδήποτε κοινωνικό γεγονός επηρεάζει τόσο τις ζωές μας βιολογικά, που μοιάζει “πολυτέλεια” η αγωγή της ψυχής. 

Έχεις βρεθεί ποτέ σε οικονομικό αδιέξοδο; 

Έβαζα τις ανάγκες μου στο ύψος της οικονομικής μου δυνατότητας. Δεν είναι πανάκεια αλλά μια τακτική για το ελάχιστο των απωλειών. 

Ποια είναι η αλλαγή που θα ήθελες να φέρεις στην ελληνική κοινωνία εάν μπορούσες και τι πιστεύεις ότι θα μπορούσε να αποφέρει;

Δεν θέλω να φέρω κάποια αλλαγή, απλά να μη νιώθω ανεύθυνος των πράξεων και απόψεών μου. Υπάρχει μια φράση που λέει “αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα”. Είμαστε μέρος ενός συστήματος με ευαίσθητη εξάρτηση. 
Η πίστη στην ορθότητα αυτής της φράσης, ίσως μπορούσε να έφερνε την αλλαγή.

Έχεις έναν γιο που ακολουθεί τα χνάρια σου; Μίλησε μας γι' αυτόν; 

Θα έλεγα πως εγώ ακολουθώ τα χνάρια του γιού μου. Νομίζω πως οι παιδικές ψυχές έχουν να δώσουν περισσότερα απ’ όσα μπορούν να προσφέρουν οι ενήλικες. Κάποτε του είχα πει πως: Αν όταν γεννήθηκες επικοινωνούσαμε στον ίδιο γλωσσικό κώδικα, εσύ θα με μεγάλωνες.
Τώρα πια αντικρίζω έναν 12χρονο εύστροφο, καλλιτεχνικά αναπτυγμένο, που εκφράζεται μέσα από την ζωγραφική και εμπιστεύεται την οπτική του για να ερμηνεύσει το περιβάλλον του.

Ποιο είναι το πιο περίεργο περιστατικό που έχει συμβεί πάνω στη δουλειά σου;

Να γίνουν εγγραφές τηλεοπτικών συνεντεύξεων που δεν “έπαιξαν” ποτέ χωρίς να δοθεί εξήγηση, επίσης ποτέ.

Έχεις υποστεί κάποιο είδος μπούλινγκ στη ζωή σου; 

Όλοι μας. Νομίζω πως ο εκφοβισμός είναι μια πρακτική που εφαρμόζει ο αδύνατος στο πνεύμα προς τον αδύνατο σε υλικές αναφορές… εξουσία - πλούτο - ρώμη. Από το σχολείο ως τα επαγγελματικά και τις σχέσεις. 

Χρειάστηκες ποτέ την βοήθεια ψυχολόγου για να ξεπεράσεις κάποιο προσωπικό σου πρόβλημα;

Χρειάστηκα τη συζήτηση για να δω αναγωγές μη εμπλεκομένου προσώπου, με επιστημονικές αναφορές, σε δικά μου θέματα. 

Μίλησε μας για τη νέα σου δισκογραφική σου δουλειά;

Πιστεύω πως είναι η καλύτερή μου παραγωγή τεχνοκρατικά. Δηλαδή η ηχογράφηση, η επεξεργασία του ήχου και η τελική μίξη έφτασαν στα επίπεδα που οραματιζόμουν. Υπεύθυνος για την παραγωγή είναι ο Δημήτρης Κεραμυδάκης, ενώ υπεύθυνος του τελικού αποτελέσματος ήχου είναι ο Γιάννης Βαφειάδης και το studio Rosewood. Οι στίχοι του Στέλιου Μαργωμένου με ενέπνευσαν σε μεγάλο βαθμό και άγγιξαν το θέμα που πραγματεύονται αριστοτεχνικά. Σχεδόν τελετουργικά φτάνουν στο σύνθημα “Η μοναξιά σκοτώνει“. Αυτό ενεργοποίησε την τραγωδία μέσα μου και συμπλήρωσα στιχουργικά μια επωδό, στην αγγλική γλώσσα. Το βίντεο κλιπ αποτύπωσε ιδανικά όλα τα παραπάνω και υπεύθυνος είναι ο Νίκος Τσεγκέλης. Οι άνθρωποι που πίστεψαν σε όλο αυτό είναι οι συνεργάτες μου στην δισκογραφική Εταιρεία Real Music Greece και τους ευχαριστώ όπως και όλους τους συμμετέχοντες σε αυτό μου το βήμα. 

Ο Κωνσταντίνος Θαλασσοχώρης στα social Media

official site | reverbNation | Instagram YouTube Twitter | official page